Dec 28, 2013

Buah dan Air Sejuk Punca Cancer ?


Tadi terbaca satu artikel psal cancer ,
jap ea ,nak copy paste kjap .
hehehehe :P
OK ,nahh .
_________________________________________________________________________________

Menurut DR. Shu, 3 generasi Sinshe di Taiwan:
Makan buah segar dan caranya!
Ini sangat informatif!
Umumnya makan buah bererti membeli buah, cuci, memotongnya & masukkan ke dalam mulut kita...
Tapi tidak semudah yg kita pikirkan! Pengetahuan penting bagaimana & bila harus makan buah.
Cara yang tepat makan buah;

* JANGAN MAKAN BUAH-BUAHAN SELEPAS ANDA MAKAN..!!
* BUAH HARUS DIMAKAN PADA SAAT PERUT KOSONG.

BUAH ADALAH MAKANAN PALING PENTING! dan BAHAYA ; Buah bercampur dengan makanan lain akan membusuk & menghasilkan gas sehingga lambung akan kembung!

Makan buah yang segar dan bersih (Bukan buah/Jus dalam bungkusan/botol Plastik) lebih baik dari pada minum jus.Tapi jika terpaksa minum jus, maka minumlah seteguk demi seteguk secara perlahan, karana Anda harus membiarkannya bercampur degan air liur Anda sebelum menelannya.

MINUM AIR SEJUK@AIS BATU SELEPAS MAKAN ADALAH salah satu penyebab KANSER!!

Air sejuk akan membuat makanan yang berminyak menjadi (BEKU)
maka akan jadi lemak bertoksin (RACUN).
Cara Terbaik adalah: Minum air PANAS ATAU SUAM selepas makan
SUMBER : Dr. Azimuth ELC Tg.Malim
_________________________________________________________________________________

YEAYY ,ilmu baru .
cakap ape murid2 klau dapat ilmu bru ???
ALHAMDULILLAH !!!! heee :P
That's why ,dalam islam tak pernah ade istilah pencuci mulut. 
Sebab tu lah Rasulullah mengamalkan makan buah-buahan sebelum makan .
SUBHANALLAH .
apa yang Allah dah tetapkan ,pasti ada hikmahnya kan :)
Dan INGAT semuaaa ....
No COLD WATER after eat eaaa .
(especially for myself ,GRRR >:( )

" No Cold Water after eat ,No Cancer ! 
(Ceehhh ,suke hati aku je buat slogan sendiri .heeeee ,winkwnk ;) )
Insha-ALLAH , If God Willing "

- ,Assalamualaikum ,Adios Amigos ^.^ -