Feb 14, 2014

Me and Non-Muslim about Valentines Day :)

Baru-baru ni ade sorang Non-Muslim kat FB wish Valentine day kat kat aku .
Waktu tu ,aku dah takut dah .perlu ke aku balas balik .
but then aku decided tak payah lah balas .
pastuh terjadi lah satu conversation yang sangat menarik ,aku rasa :)
_______________________________________________________________________
Non-Muslim : Happy Valentine

Me : Thanks ,but i don't celebrate it .

Non-Muslim : becouse of  u a muslim ?

Me: yes .

Non-Muslim : can i ask reason ? can you describe for my guidance ?

Me : That's because the practice of celebrating Valentine's Day has never been organized in Islam. this celebration has Christian elements, the practice is mixed with immoral acts which is contradictory and forbidden by Islam. Thus the practice of celebrating Valentine's Day is not encouraged by Islam.

Non-Muslim : ah right .but we already meet in parks, restaurants, i mean boys and girls meet alone in parks and restaurants and do some acts

Me :what do you mean ?which boys and girls ?

Non-Muslim : muslim boys and girls. not everyone but many of them meet each other

Me: ooh .that's because they are lack of islamic knowledge .some muslim people they know about this but they'd rather ignore it
_______________________________________________________________________

Lepas dia tanye kenapa sababnya , aku dah takut dah .
Yelaah ,ilmu aku bukan tinggi sangat pun .memang tak tinggi pun sebenarnye .
Nak jawab ape ni .sbb nak cerita pasal sambutan paderi Rom tu memang aku tak ingat langsung lah .
tapi aku teringat ustazah aku punya ayat :)

tapi nampak tak kat situ ?
Even Non-Muslim pun boleh faham kenapa kita tak boleh sambut Hari Valentine ,
tapi kita yang Muslim sendiri pun dah tau knapa tapi tak faham faham and still sambut .
lagipun valentine day ni salah satu amalan agama lain ,
so jatuh HARAM hukumnya untuk kita sebagai orang muslim kalau kita sambut jugak.

Wallahua'lam :)