Mar 13, 2014

DIY Household :Water Sprinkler .

teringin nak ada water sprinkler macam orang luar ?
kaki lenguh tak boleh berdiri lama-lama ?
Rumput halaman rumah kering kontang dan besar ?
hehee .cara ni senang sangat .
apa yang korang perlukan hanya lah 
Plastik botol and Getah paip yang dah disambung ke paip :P 

TADAAA !!

senang je kan :) 
sesuai sangat lah untuk tanah kat Malaysia 
siapa yang nak rumput halaman rumah cantik .hijau .
kenalah siram selalu ,ye dokk ?! heee
tapi kalau tengah krisis air ,jangan lah membazir plak :)

P/s : Banyakkan lah berdoa ya .supaya ALLAH turunkan hujan rahmat kat Malaysia ni :) 
InshaALLAH ,kurang sikit jerebu .Bekalan air pun cukup .tak payah catu-catu lagi :)

Good Luck and Selamat Mencuba :)