Mar 21, 2014

Kuasa Pemimpin Vs. Suara Rakyat

Tadi baru tengok satu video .
Video ni pasal seorang wanita yang membantah pasal pembunuhan orang islam beramai-ramai 
kalau nak tengok ,tekan link bawah ni .

Satu masalah yang saya tak pernah faham .
" Kenapa seorang pemimpin tak pernah mendengar apa yang rakyat cuba sampaikan ? "
itu ke yang dinamakan pemimpin ?
Kenapa ?sebab takut nama baik kita sebagai pemimpin jatuh ?
sebab takut kuasa kita jatuh ?
bila rakyat bangkang dengan pendapat kita ,halau rakyat tu ,tangkap dia ,masukkan dalam penjara !
bila rakyat sokong ,boleh tangkap-tangkap gambar lagi ,bagi bantuan !
Bukan Amerika je ,saya rasa semua negara macam tu .

Kalau kita tak buat salah ,perlu ke kita menghalau orang tu .
Selama ni ,rakyat je yang mendengar apa kata pemimpin ,
apa salahnya ,pemimpin pula cuba mendengar kata rakyat .
saya tau ,tak boleh nak dengar semua keluhan rakyat .
tapi tak semua yang berani mensuarakan pendapat macam wanita dalam video tu .
apa salahnya dengar apa yang cuba dia sampaikan sampai habis .
Then baru lah awak terangkan semuanya .Tegakkan pendirian encik pemimpin tu .

Sekian ,wallahua'alam .