Apr 18, 2014

People Nowadays




Orang zaman sekarang ,macam-macam perangai .
Terutamanya bab agama .
Sedih tengok keadaan ni .

Bila ilmu agama tak cukup ,pandai-pandai nak buat statement sendiri .
sedangkan ulama-ulama pun berbincang sesama sendiri sebelum menentukan hukum hakam .
Ulama-ulama takkan buat  hukum-hakam tanpa sebab .

Sebelum buat statement tu ,cuba lah mendalami ,belajar and fahamkan ilmu agama .
Nak buat pandangan sendiri boleh ,tapi berlandaskan ilmu agama .

Surah Taahaa. Ayat 127.
Dan demikianlah Kami membalas orang yang melampaui batas dan tidak beriman kepada ayat-ayat keterangan Tuhannya dan demi sesungguhnya azab akhirat itu lebih berat dan lebih kekal .